čtvrtek 6. září 2012

Jihočeské zelňáky


1/2kg hladké mouky
1/2kg kyselého zelí
300g sádla (lepší je poměr 200g sádla, 100g škvarků)
sůl
pepř

Do mísy nasypeme moku. Zelí hodně vymačkáme z tekutiny a nakrájené přidáme do mísy. Umeleme škvarky (já nadvakrát nasekala v nástavci milovaného ponorného mixéru...:-)). Vyndáme do mísy spolu se sádlem, hodně osolíme a opepříme (můžeme přidat i jiné koření např. grilovací).
Uhněteme těsto (chvíli to trvá...), na pomoučeném valu vyválíme placku a vykrajujeme požadované tvary nebo prostě nařežeme nožem.
Pečeme v troubě .
Dle různých rad na netu se má péct na hodně vymazaném plechu pomalu na 170, no, moje trouba byla toho názoru, že na 200 zhruba 15min je akorát. Pekla jsem na pečícím papíru a nic se mi nespalovalo. Jen nám voněl celý panelák...:-D
Jsou fakt výborné, jen příště udělám slabší, vyčetla jsem výšku těsta zhruba 4mm ale příště to vyválím na tloušťku "lineckého cukroví"....

Žádné komentáře:

Okomentovat