středa 22. srpna 2012

Sklizeň...

Švestková povidla z trouby-první pokus a řekla bych, že se i povedla a hrušková přesnídávka 100% hrušek, 100% bio :-D a rajčatová omáčka na těstoviny 100% rajčat, 100% bio...

Švestková povidla

Povidla jsem dělala podle receptu z mimibazaru. Vypeckované švestky(3500g) jsem rozmixovala ponorným mixérem, přidala 6 lžic octa, promíchala a na 180 stupňů pekla půl hodiny, promíchala, zase půl hodiny, přidala 650g cukru a 6 lžic rumu a promíchala a zase pekla půl hodiny a takhle ještě 2x. Když mi přišlo, že už by to mohlo být, tak jsem je nandala do skleniček....

Švestkový koláč s drobenkou podle receptu na kynuté těsto

z tohoto množství těsta budou 2 plechy, já už měla dost švestek, tak jsem udělala z druhé poloviny uzlíky...

Hrušková přesnídávka

2500 g oloupených, odjádřincovaných a  nakrájených hrušek jsem zalila 1200ml vody, přisypala 250g cukru a vařila co to šlo :-D, když už bylo ovoce rozvařené, rozmixovala jsem ho ponorným mixérem, v troše vody, kterou jsem před rozmixováním sebrala v hrnci jsem rozkvedlala 2 pudingy, zakvedlala, vlila a vařila ještě chvilinku (asi 2 min), pak už dávala do skleniček.

Zítra budu všechno sterilizovat, nějak těm mým skleničkám, respektive víčkům nevěřím....

Rajčatová omáčka

2500 g nakrájených rajčat dáme do hrnce, podlijeme trochou vody, přivedeme k varu a vaříme dokud se nám hmota nespojí a nevypaří se dost vody. Vhodíme 2 bobkové listy a vaříme, mezi tím v hmoždíři rozbijeme 2 kuličky nového koření a asi 3-4 kuličky pepře. Hmotu osolíme podle chuti, vsypeme koření a ještě chvíli provaříme. Plníme skleničky nebo chystáme do nádob do mrazáku....:-D

Žádné komentáře:

Okomentovat