neděle 10. června 2012

Muzejní noc

Na různých místech ČR se ve stejný den koná stejná akce. Různá muzea a galerie se večer návštěvníkům zdarma otevřou. Samotné výstavy doprovází mnoho kulturních a doprovodných akcí.
Já se letos s Vítkem vydala na Hlubokou do Alšovy jihočeské galerie.
Letošní galerijní noc byla v duchu 30. let.
Před zámkem Hluboká se konala výstava historických automobilů. V jejich čele přijel muzejní noc zahájit sám T.G.M.


V zahradě u místní kavárny pak bylo mnoho atrakcí pro děti.


Princ na bílém koni směřuje k zámku...:-)


V hlavním sále vystupovalo Trio Swing Avalon s dobovými melodiemi (klarinetista Martin Voříšek byl mým učitelem na VŠ...:-). Vítek dokonce vydržel sedět a poslouchat, aneb nikdy nepodceňujme vnímavost dětí....

Taneční skupina mladých dívek oblečených do dobových kostýmů (včetně podvazků, chlapi šíleli...:-)) předvedla dobové tance
V jednom z křídel byla tvůrčí dílnička, malé děti vyráběly papírové prstové maňásky a větší plstěné.

Mezi tím jsme procházeli galerií a prohlíželi obrazy a plastiky. Dospěláci se mohli zúčastnit zasvěceného výkladu špičkového pana kulturologa z Univerzity Karlovy (jméno jsem v hlavě domů nedonesla, ale vyprávěl opravdu zajímavě), ale to s Vítkem jaksi nešlo, protože zde bylo mnohem víc zajímavějších věcí.
V deset večer proběhlo v tvořivé dílničce ten den  poslední divadelní vystoupení s loutkovou pohádkou.


Po pohádce nastala ovšem mnohem zajímavější část, kdy pan herec poskytnul všechny zúčastněné loutky dětem, aby si pohrály.


V zámeckém atriu ještě i v tuhle pozdí hodinu rozdával pán od cukrové vaty vatu zadarmo :-) a dětí bylo stále dost. Když se zjistilo, že vata je zadarmo, tak i dospělých... :-)))


Cestou ze zámku jsme podnikli ještě děsně dobrodružnou výpravu lesem serpentinami k autu.Zkrátka a dobře, domů jsme dorazili skoro v půl dvanácté v noci plni dojmů. Příští rok rozhodně vyrazíme znovu.


PS: Každý rok má prý tahle akce jiné dobové zaměření a podobná akce prý probíhá ve stejnou dobu každoročně u Památníku Jana Žižky v Trocnově. Moc doporučuji....
PSS: Ty bundy s reflexními prvky jsou sice moc praktické, ale blbě se fotí...:-D

2 komentáře:

  1. Tato muzejní noc vypadá mnohem líp než ta pražská, tam byla hlava na hlavě a tím to trochu ztratilo efekt. Líbí se mi Vás štítek, že v Českých Budějovicích by chtěl žít každý.:-) Žila jsem tam pět let a mám pro to město slabost:-)Hezké místo k životu, souhlasím:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, Alšova jihočeská galerie u zámku Hluboká, je opravdu veliká, také tam byly mraky lidí, ale tak nějak se rozprostřely po celém areálu. takže hlava na hlavě fakt nebyla, jediné, kde byla stále hlava na hlavě, byl ten zmiňovaný stánek se zmrzlinou. Na téhle akci jsem byla poprvé a byla jsem opravdu mile překvapena.
    Do Českých Budějovic jsem odešla studovat a mám pocit, že už se odtud nikdy nikam stěhovat nebudu, moc se mi tu líbí....:-)

    OdpovědětVymazat