neděle 28. listopadu 2010

Tobiáš Lolness

Timothée de Fombelle, francouzský spisovatel napsal tuhle knížku s ilustracemi Francoise Placese nakladatelství Baobab. Zařadit by se nechala do fantazy. V naší knihovně je zařazena jako dětská literatura. No nevím, no. Přijde mi to zrovna tak zcestné, jako mezi dětskou literaturu zařazovat Malého prince a nutit ho číst na základce šesťáky. Každopádně už pro deváťáky by to vhodné být mohlo a fantazy stále letí, že...
Když jsem o ní četla recenze, dozvěděla jsem se že "po jejím přečtení se budu na strom dívat už vždycky jinýma očima" a myslím, že to úplně vystihuje všechno. Kromě toho současná populárnost "ekologických témat" je prostě "in a cool". No momentálně mě mrzí, že nejsem ve škole. Fakt by mě zajímalo, co by na to opravdu deváťáci říkali, ale zvhledem k popularitě Avataru si myslím, že bych zabodovala. Snad se nemýlím a nejsem ještě moc stará, abych odhadla, co by se mohlo líbit...
Každopádně příběh dvoumilimetrových lidí, kteří za svůj "svět" považují strom a myslí si, že nic jiného nikde není, mě nadchnul a až tu dočtu tu červenou knihovnu "ke kojení", půjčím si i druhý díl....

Žádné komentáře:

Okomentovat