pondělí 1. listopadu 2010

Oněgin byl Rusák

Volné pokračování perfektní knížky Hrdý Budžes a ještě lepší divadelní hry s Bárou Hrzánovou. Nejde nesrovnávat. Vzhledem k tomu, že hlavní hrdinka Helenka Součková už studuje na gymnáziu a vyrostla z ní celkem pohledná baba, mrzí mne, že tuhle roli si nejspíš Bára Hrzánová nestřihne.Mohl by to být zase úžasný herecký koncert-no škoda...

Knížka je prostě parádní. Je plná humoru a zároveň i spousty pravdivého života...Přizpůsobování rodičů, aby jejich děti vůbec mohly studovat, doma vyslovených jiných slov, než na veřejnosti. Žití s režimem "abychom nevypadali, že jsme nějak zásadně proti".
Mě osobně komunistický  režim celkem minul(revoluce přišla, když jsem chodila do 4. třídy), ale dodneška slyším tátu, jak mi vysvětloval, že nemůžu do čtenářského deníku psát ani Broučky, ani Káju Maříka, knížky, které dostala ve škole moje babička za "nejlepší žákyni"...

No jo, ale stále je u nás volí docela dost lidí...:-(

Žádné komentáře:

Okomentovat